Przebarwienia są ciemnymi plamami na skórze, powstającymi w sytuacji, w której melanocyty, czyli komórki wytwarzające melaninę nie działają prawidłowo. Zdarza się, że w niektórych miejscach na skórze jest ich zbyt dużo lub, że są zbyt aktywne i produkują za duże ilości barwnika. Jest to widoczne w postaci nieestetycznych plam.

Działanie promieni słonecznych na skórę

Przebarwienia pojawiają się najczęściej w miejscach, które są często wystawiane na działanie słońca, czyli na twarzy, dekolcie, dłoniach i ramionach. Nie jest to przypadek, promieniowanie ultrafioletowe ma duży wpływ na powstawanie przebarwień. Z tego powodu lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego tak ważne jest stosowanie kremów z filtrem. Jest to szczególnie istotne po zabiegach takich, jak mikrodermabrazja czy złuszczanie peelingami. Szczególnie uważać na słońce należy również w przypadku stosowania leków, ziół czy kosmetyków mających działanie fotouczulające.

Osoby walczące z przebarwieniami skóry w Warszawie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego gabinetu. Dobieramy terapię przebarwień do stopnia nasilenia problemu oraz rodzaju skóry pacjenta.

Hormony a przebarwienia

Drugą istotną przyczyną pojawiania się przebarwień są zmiany hormonalne. Plamy na skórze ma 35% kobiet po 30. roku życia i aż 90% kobiet po 50. roku życia. W przypadku młodszych kobiet wiąże się to z wahaniami hormonów związanymi z ciążą, zaburzeniami hormonalnymi, nadczynnością tarczycy, zapaleniem przydatków, niedoczynnością kory nadnerczy, stosowaniem antykoncepcji hormonalnej oraz leczeniem hormonalnym. Miejscem, w którym przebarwienia występują najczęściej jest skóra dookoła ust. U kobiet po 45. roku życia przyczyną przebarwień są zmiany hormonalne związane z menopauzą oraz ze stosowaniem hormonalnej terapii zastępczej.

przebarwienia na skórze