Skóra każdego z nas jest inna. Różni się pod względem koloru, liczby pieprzyków oraz zmian skórnych. Należy jednak pamiętać, że niektóre zmiany skórne mogą świadczyć o poważnych chorobach, a nawet stanowić zagrożenie dla życia. Dlatego warto wiedzieć, na co zwracać uwagę w wyglądzie skóry i kiedy udać się do lekarza, aby upewnić się, czy powstała zmiana nie jest zagrożeniem.

dermatolog bada skóręŁuszcząca się skóra

Jedną ze zmian skórnych, której nie wolno lekceważyć jest nadmiernie wysuszona i łuszcząca się skóra. O ile taka sytuacja w przypadku gojącej się rany lub zadrapania nie jest niczym niepokojącym, to ciągłe złuszczanie się naskórka powinno zaniepokoić. Może być to spowodowane chorobą zapalną skóry, jaką jest łuszczyca. Pierwsze objawy to zazwyczaj nadmiernie łuszcząca się skóra na łokciach oraz kolanach, która następnie może pokrywać kolejne obszary ciała. Należy pamiętać, że nieleczona łuszczyca może prowadzić do poważnych schorzeń zagrażających życiu.

Pieprzyki

Jedną z najczęściej pojawiających się zmian na skórze są pieprzyki. Są w różnym kształcie oraz kolorach. Szczególną uwagę należy zwrócić na pieprzyki fioletowe, czerwone i niebieskie. Ich pojawienie się może być objawem nowotworu. Dlatego po zauważeniu takiej zmiany na ciele należy bezzwłocznie udać się na wizytę do dermatologa. Bardzo ważne jest, aby leczenie problemów skórnych rozpocząć na wczesnym etapie. Dzięki temu mamy większe szanse na skuteczność terapii. W naszej klinice pracują doświadczeni i wykwalifikowani lekarze, którzy odpowiedzą na każde pytanie i rozwieją wszelkie wątpliwości odnośnie zmiany skórnej, która pojawiła się na skórze.

Znamiona kolorowe

Na skórze mogą się również pojawić znamiona w odróżniającym się od skóry kolorze. Mogą przybierać bardzo różne kształty oraz rozmiary i pojawiać się w różnych częściach ciała. Zazwyczaj występują w kolorze brązowym o różnych odcieniach. Na niektórych zmianach tego typu może pojawiać się owłosienie, a rozmiar znamienia może się zmieniać. Dlatego każdą zmianę należy skonsultować z lekarzem i obserwować, ponieważ może ulec zezłośliwieniu.