Opadające powieki są problemem nie tylko dojrzałych kobiet, lecz również mogą stanowić objaw poważnej choroby lub zaburzeń. Sprawdź, co jest przyczyną opadających powiek i jak sobie z nimi poradzić.

oczy starszej kobietyJakie są przyczyny opadających powiek?

Zjawisko opadających powiek wiąże się przede wszystkim z wiotczeniem i starzeniem się skóry, która traci swoją elastyczność. Opadające powieki mogą być również schorzeniem wrodzonym, związanym z nieprawidłowym unerwieniem, z zaburzeniami rozwoju mięśni, które unoszą powieki lub skutkiem wypadku. Często zdarza się, że opadająca powieka towarzyszy poważnym chorobom: cukrzycy, udarowi mózgu i dystrofii mięśniowej. W końcu opadająca powieka może się pojawić na skutek długotrwałej pracy w źle dobranym oświetleniu. Schorzenie wymaga interwencji, bowiem nieleczone może prowadzić do ograniczenia pola widzenia. Jak zatem poradzić sobie z opadającą powieką?

Niechirurgiczna korekta opadających powiek

Do niedawna jedynym sposobem leczenia opadającej powieki była interwencja chirurgiczna. W naszej klinice oferujmy naszym pacjentkom innowacyjną metodę leczenia opadającej powieki, jaką jest nieablacyjna dynamiczna blefaroplastyka sublimacyjna. Zabieg, mający na celu uniesienie opadającej powieki wykonuje się za pomocą niewielkiego urządzenia PLEXR, czyli generatora plazmy. Urządzenie wytwarza łuk elektryczny, dzięki któremu między końcówką urządzenia i skórą pacjenta tworzy się plazma. Powoduje ona sublimację, czyli odparowanie zewnętrznych warstw naskórka, a także silne napięcie skóry. W efekcie następuje uniesienie powiek, a także redukcja zmarszczek wokół oczu. Silne obkurczenie skóry daje rezultat, porównywalny z chirurgicznym liftingiem powiek.

Jakie są zalety metody PLEXR?

Metoda PLEXR w terapii opadającej powieki ma wiele zalet. Nie powoduje krwawienia ani stanu zapalnego otaczających oko tkanek. Jest całkowicie bezpieczna, a ponieważ odbywa się w znieczuleniu miejscowym kremem zawierającym lidokainę, jest także komfortowa dla pacjenta. Ponadto nie wymaga usuwania nadmiaru skóry, przerywania jej ciągłości lub usuwania nadmiaru tłuszczu, co eliminuje ewentualne komplikacje pozabiegowe. Operator urządzenia posiada pełną kontrolę nad powieką w trakcie trwania zabiegu i może obserwować efekt w czasie rzeczywistym.

Zapraszamy do naszej kliniki.